مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 15:222022-04-16دانش

فارس من| پاسخ به نگرانی داوطلبان کنکور درباره تاثیر 60 درصدی معدل


برخی داوطلبان کنکور با ثبت درخواست در سامانه فارس من نگرانی خود را درباره تاثیر قطعی 60 درصدی معدل در کنکور سراسری بیان کرده بودند که مسوولان آموزشی درباره این مسأله توضیح دادند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ جلسه 855 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست سیدابراهیم رییسی و با حضور اعضاء حقیقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور اصلی مبنی بر اصلاح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو پنجم بهمن ماه 1400 تشکیل شد.

در این جلسه مصوب شد که اعمال معدل سال دوازدهم در سال 1402، معدل سال یازدهم در سال 1403 و معدل سال دهم در سال 1404، در روند پذیرش دانش آموزان تاثیرگذار است، این مصوبه مربوط به سهم 60 درصدی معدل دوره متوسطه دوم و سهم 40 درصدی آزمون کنکور در پذیرش دانشگاه ها است و اینکه دانشگاه ها می توانند برای رشته های پرطرفدار حدنصاب معدل تعیین کنند.

این مسأله داوطلبان کنکور را تا حدودی نگران کرد تا جایی که برخی کاربران خبرگزاری فارس با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من خواستار لغو تاثیر قطعی 60 درصدی معدل در نتایج کنکور شدند.

سردبیر سوژه فارس من در گفت گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به بالا بودن تعداد معدل 20، معیار سابقه تحصیلی مبتنی بر آزمون نهایی در یک سال معیار خوبی برای رشته ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| پاسخ به نگرانی داوطلبان کنکور درباره تاثیر 60 درصدی معدل

فارس من| پاسخ به نگرانی داوطلبان کنکور درباره تاثیر 60 درصدی معدل